Vesle Glophøgda (Tolga kommune) (24.05.2015)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point Øversjødalen bomstasjon (821m)
Ascents Vesle Glophøgda (1,114m) 24.05.2015

Kjørte fra vei 26 og inn til bomveien som går opp Øversjødalen og videre til Narbuvoll kirke,
På den andre siden ved Narbuvoll var bomveien stengt pga teleløsning, men fra denne siden var veien åpen. Jeg skulle uansett bare opp til Øversjøen. Jeg betalte kr 60,- og kjørte oppover. Men etter kun 900 meter var det stopp pga snø på veien. En bil med firehjulstrekk hadde kommet 300 meter lenger enn meg. Oppe ved Øversjøen hadde en traktor som kom fra andre siden snudd oppe i en bakke med ei stor snøfonn. Milprisen på denne turen ble svært høy. Jeg startet denne turen på morgenen, så det var minusgrader og fin skare hele veien. Det var en veldig fin trase opp dalen og innover mot toppvarden. På returen gikk jeg mer direkte ned på veien, og fulgte denne forbi Øversjøen og til bilen.

Tolga kommune
Åpen bomstasjon med ubrøytet ei