Hovden (25.05.2015)

Written by elbow (Vegard Magnussen)

Characteristic Jogging
Ascents Hovden (190m) 25.05.2015

Siden Rune kom over en sti da han var på denne toppen for noen uker siden tenkte jeg skulle gjøre et forsøk på finne ut hvor denne starter.

Parkerte i busslommen ved avkjørselen til Sævareid, krysset hovedveien og løp inn en grusvei forbi det andre huset som ligger langs veien her. Denne grusveien gikk over i en tydelig sti som overraskende nok tok meg helt til toppen. Treff på første forsøk! Stien var den våteste jeg noengang har opplevd, men var tydelig merket med brøytepinner, vegkantmerking, kjegler, isopor, oljekanner, sykkeldekk (!) og annet rusk og rask. Vet ikke hvor grensen går mellom stimerking og forsøpling, men dette må være farlig nært sistnevnte.

Dette er definitivt en skogstopp, men noen steder åpner det seg opp så man får fin utsikt mot omkringliggende (og langt mer interessante) topper. På vei ned igjen fant jeg en annen sti som tok meg litt mer direkte tilbake til utgangspunktet.

Start date 25.05.2015 11:37
End date 25.05.2015 12:14

Løsning på stimysteriet.

Written by Runemb 21.06.2015 19:42

Fint du fant stistarten. Dette er HELT sikkert beste veien opp på denne toppen.