Fin sykkeltur og krafsete opp på Knarren - utsikt (23.05.2015)

Written by Osten (Olav Østerås) GSM

Start point Ved bommen fra veien til Drangedal (477m)
Endpoint Knarren/retur (747m)
Characteristic Bike trip - mixed
Ascents Knarren (748m) 23.05.2015

En finværsdag pinseaften kunne ikke ligge uten topptur. I dag ble det Knarren og Fagerliheii i Vest-Telemark. Kjørte forbi Drangedal og Sputnik's museum (uten å stikke innom). Stoppet veikrysset for bommen inn til Jomfrutjern og Knarren. Sykkelen var god å ha på de ca 2 km innover skogen langs kraftlinja. Bra stigning og veldig kjekt tilbake.

Min kjære sykkel var også til god hjelp på denne turen.

Syklet til der det tar av en sti til venstre mot Jomfrutjern. Gikk den innover forbi tjernet med den karakteristiske Knarren bak.

Knarren md tjernet foran.

Etter en nedoverbakken tok jeg til venstre uten å se skiltet til Knarren lenger nede. Ved enden av veien var det bare å bruke den nye GPS'en mot toppen. Under toppen var det svært ulendt og bratt, Måtte lete litt for å finne en god farbar vei opp. Oppe på toppen var det en flott utsikt over Telemark's naturen med alle fjellene rundt, enda dekket av snø. En flott kontrast.

Flott utsikt mellom tørrfuruene

Toppunktet var godt markert.

Toppunktet var godt markert

Samme vei tilbake, men rasker med sykkel :-)