Mjømnefjellet (Piltevarden) - Gulen (15.05.2015)

Written by arntfla (Arnt Flatmo) GSM

Start point Mjømna Kirke (5m)
Endpoint Mjømna Kirke (5m)
Ascents Piltevarden (194m) 15.05.2015

Etter at Byrknesvarden på Byrknesøyna var besøkt, gikk ferden videre til Mjømna og Mjømnefjellet - hvor toppen kalles Piltevarden.

Mjømnefjellet sett fra Byrknesveten

Vi parkerte ved Mjømna kirke og fulgte skilt som ledet oss ut på et stort jorde mellom Mjømna og fjellet. Grei merking til høyde 34m, men rotet vi litt før vi fant stien som fortsatte litt sør før den ved ei grind endret kurs mot øst. Det var ganske uklart HVOR vi skulle opp før vi stod ved foten av stien som gikk bratt opp fjellsiden. Her var det gode tak!

Ingen fare for å falle av fjellet her...

Så kom vi opp til et stikryss hvor vi tok til venstre og fulgte stien mot nord. Etter hvert ankom vi toppen og fikk en prat med familien Storli. Vi tok noen bilder av de og hvem vet - kanskje havner de i et turmagasin etter hvert...

Etter en kort pause på toppen tok vi samme veien ned. En rundtur fristet ikke så mye som å fortsette "plukkingen" av småtopper i Gulen...

Anne og Karma på Piltevarden

Missing title

Written by arntfla 19.05.2015 22:01

Hei! Har ikke sjekket mot den listen. Visste ikke at den fantes. Skal sjekke når jeg får lagt ut resten av turene. Er så vidt halvveis ;)

Øytopping i Gulen

Written by knutsverre 19.05.2015 20:10

Hei Arnt! Skal si det var en aktiv helg, ja! Fint vær, flotte bilder og rapporter. Det finnes en egen PB-liste over øytopper i S+F. Hvordan ligger du an der?