Vinterdagen og Rabbheia. Alene. (17.05.2015)  4

Written by Morsk (Morten Skoglund) GSM

Start point Haugsvang (193m)
Endpoint Prestsetra (153m)
Characteristic Jogging
Ascents Rabbheia (322m) 17.05.2015
Vinterdagen (353m) 17.05.2015

Denne 17. mai var begge unga langt avgårde. Kjerringa jobbet og det var såpass dårlig vær at det fristet lite å dra til byen og se på toget og livet der. Tok derfor på meg treningstøy, festet 17.-maisløyfa på treningsjakka, tok ferga til Fosen og stakk opp på to enkle og kjappe topper ; Vinterdagen og Rabbheia. Parkerte først ved Haugsvang og gikk/småjogget opp på Vinterdagen sør-østfra. Enkelt og greit og brukte omtrent 25 min opp og et kvarter ned igjen.

Kjørte deretter til Prestsetra og gikk opp bratthellinga til Rabbheia. Oppe på topplatået ble jeg usikker på hvor det høyeste punktet var så jeg jogget bort til det trigonometriske punktet for sikkerhets skyld.

Begge disse toppene hadde i grunnen overraskende god utsikt. De ser imidlertid ut til å være lite besøkt da dette ble "førstegangsbestigninger" av begge disse to. Grei og sjelden 17.-maifeiring dette her.

Vinterdagen i Rissa en kald 17. mai.
Rabbheia i Rissa en kald 17. mai.