Forferdelig kjøre:gå-ratio (09.05.2015)  5

Written by mortenh (Morten Helgesen) GSM+

Ascents Krosshø (1,857m) 09.05.2015
Jørn alltid like blid på nye topper. Her på Krosshøe!

Omsider fikk jeg og Jørn til en Oppland 250 topp som snakket om lenge. Ikke så lange turen, ikke den store turen, men bra kjøretur i alle fall, spesielt for bilen fra Gjøvik.
Gitte og Lars blei også med, så vi var fire som startet fra Grotli i drømmevær.
Det ble raskt jakke i sekken. Jeg var overrasket over hvor slakt det var oppover, og hadde nok lest kartet litt dårlig på forhånd.

Artig på tur i et for meg nokså ukjent området hvor de fleste tinder ikke har noe navn.

Vi jobbet oss jevnt og trutt oppover. Kald vind sørget for at jakkene kom tilbake på plass og selve toppen var isnende kald.

Jeg og Lars hadde randoski og skled ned til en mer idyllisk pauseplass hvor vi koste oss i sola mens vi ventet på fjellskifraksjonen.

Klare for avmarsj ved Grotli. Skridulaupen bak.
Jørn og Gitte ankommer toppen.
Fra toppen mot Tordsnose og Karitinden
Vestover mot ukjente fjell nær Geiranger, f.v. Fremsteskorene med Storvasshornet, Skorene, Kupenibba og Torvløysa.
Lars har det ganske greit i solveggen.
På toppen med utsikt utover Tafjordfjella.

Nesten synd å reise igjen allerede, men sånn blei det denne gangen. Men fin tur!