Kveldstrening til Tobrokampen og Vardkampen (08.05.2015)

Written by repelo (Per Ole Nygaard) GSM

Start point Forset lysløype (345m)
Endpoint Forset lysløype (345m)
Characteristic Jogging
Ascents Tobrokampen (768m) 08.05.2015
Vardkampen (794m) 08.05.2015

Treningsstur etter fjøsstellet. Da jeg ikke ville være med Hans Thorvald på treningstur langs vei i Auggedalsbaklia, kjørte jeg og parkerte ved lysløypa i Forseth. Småjogget til dragstarten, og gikk raskt opp draget til veien. Så langt var det bart og fint og gå. Herfra ble det imidlertid mye snø som ikke bar. Fulgte råket, men tok av etterhvert og gikk opp på Tobrokampen, et småpent toppunkt, som vi ser fra Nygaard, hvor jeg ikke hadde vært oppom før. Gikk deretter i trælsamt terreng på grunn av snøen til Vardkampen, og skrev i toppboka der. Her hadde vært fire kjente før på dagen. Fulgte så i deres fotspor ned igjen mot Øvre Forseth/Roåker. Dette var et råk jeg ikke hadde gått før. Kom til et stikryss, der jeg tok til Roåker isteden for Øvre Forset. Fra Roåker litt på kryss og tvers i boligfeltet både på råk og vei tilbake til utgangspunktet ved lysløypa. Vardkampen er et mye brukt turområde fra Forsetgrenda med et mangfold av muligheter for å komme til toppen.