Uppnosi (01.05.2015)

Start point Mork (700m)
Endpoint Uppnosi (1,294m)
Ascents Uppnosi (1,294m) 01.05.2015
Parkerte like ovenfor gården Mork og fikk her ta på skiene, fulgte veien oppover til Bråtååsen på 900 moh. der veien deler seg ved Framruste og Rauddalsdammen,videre fra her fulgte vi scooterspor opp til mastetoppen Uppnosi på fint skiføre. Fin utsikt fra toppen og her bestemt jeg meg for å ta Gråhøa også denne helga selv om jeg hadde med meg kun randonee ski da jeg så hvor mye snø det lå innover de langstrakte viddene. Synes nok det er litt urettferdig at det er så mye snø her nede mens vi på Oppdal har i de senere årene hatt minimalt med den slags.
Startet like ovenfor gården Mork
 Fulgte scooter spor oppover til Uppnosi.
Toppen med masta kommer til syne.
Dette fristet til å ta en langtur, ser her mot Reinheimen.
 Tverrådalskyrkja langt der bak.

Til gode

Written by otto 04.05.2015 22:50

Etter Tverrfjellet var det på nippet at Uppnosi ble ettermiddagstur i går.

Sv: Til gode

Written by opps 04.05.2015 23:14

Ja dette er en lett kort tur så det var synd du ikke tok den. Veldig fint skiføre nå, håper bare det fortsetter sånn en stund til.