Espehaugen - Risør, 177/403 (01.05.2015)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Characteristic Trip by foot
Ascents Espehaugen (243m) 01.05.2015
Visits of other PBEs Moland parkering (98m) 01.05.2015

Vi tok av fra E18 ved Moland industriområdet og parkerte ved veien inn til siste gård på Moland, veien fortsetter her videre men er stengt med bom. Det er ikke bomveien man skal gå og vi gikk litt tilbake 100 m til neste gård der det gikk en sti over jordet på andre siden av veien mot ett lite skur og videre over ei bro over elva. Fulgte stien mot Espehaugen til den dro i vei i feil retning og vi valgte å ta strake veien mot toppen, var da rundt 600 meter i luftlinje igjen til toppen. Det var først ett litt bratt parti med fin utsikt før det flatet ut og var enkelt å gå den siste biten mot toppen. Godt å ha gps for å finne toppen her, for det er mye trær og ikke noe utsikt å skryte av. Brukte 50 minutter i rolig tempo for å komme til toppen. Fin varde her og koste oss i sola før vi gikk samme vei tilbake. Vi brukte mindre enn to timer totalt inkludert pause på toppen.