Aldalsnuten (Stussvikhovda) (03.04.2015)  4

Written by GeirL (Geir Lie) GSM

Start point Fylkesvei 49 (70m)
Endpoint Samme (70m)
Ascents Aldalsnuten (326m) 03.04.2015

Aldalsnuten (Stussvikhovda)

Etter å ha feiret dagen (min) med kaffe og kaker på hytten, skulle min svigerinne og barna tilbake til Bergen. Jeg kjørte dem til Våge og nyttet like godt muligheten til å få noen kalorier ut av kroppen igjen.

Parkerte ved bomvei på østsiden av Stussvikhovdatunnelen og fulgte en gammel skogsvei et lite stykke mot nordvest. Deretter var det hjortetråkk og "off trail", men stort sett åpen og fin skog. Like nedenfor toppen traff jeg på merket sti fra Stussvik og sannsynligvis fra Bergstjørna. Denne fulgte jeg opp på toppen av Stussvikhovda, før jeg fulgte ny merket sti opp på Aldalsnuten. Her var det mange topp punkt å besøke, men jeg kom frem til at det første punktet jeg var innom er sannsynligvis det høyeste. Fulgte samme rute ned igjen. Totalt nesten 3,5 km og 1t 15 min.

Parkering ved fylkesvei 49.
God merking og skilting fra Stussvik og Bergstjørna.
Utsik mot Lokksundet fra Aldalsnuten.