Lokkeråsen og Solbergvarden (29.04.2015)

Written by Kjetil (Kjetil Rygge) GSM

Ascents Lokkeråsen (607m) 29.04.2015
Solbergvarden (531m) 29.04.2015
Selma og jeg hadde noen timer til overs så vi hev oss i bilen og kjørte retning Solbergelva. Fulgte Rosenkrantzgata nordover fra Drammen og tok inn på Teglverksveien når vi kom til Solbergelva. Snirklet oss så oppover gjennom boligfelt og til slutt inn i skogen, betalte kr. 20,- i bomavgift og etter enda noen meter oppover i lia kom vi til en p-plass. Herfra er det merket til Lokkeråsen og Solbergvarden. Fulgte fin sti innover i retning Lokkeråsen og Smedsetra (som ligger rett etter Steinarvanna), stien dreier etterhvert mot vest (venstre) og så sørover. Her lå det en del snø men den var heldigvis hard så vi gikk fint oppå.
Selma på toppen
Fin utsikt fra toppen selv om fjellene lengst unna ble borte i noen byger. Etter matpakke og kaffe gikk vi videre mot Solbergvarden.
Fint og åpent terreng å gå i.
Det ble også tid til en liten stopp og utsiktnytelse fra Solbergvarden.
Fra Solbergvarden
Retur ned gjennom skogen tilbake til bilen. Det ble en fin runde i fint terreng.