Ettermiddagstur Stikkvannskollen og Villingstadåsen (24.04.2015)

Written by Osten (Olav Østerås) GSM

Ascents Stikkvannskollen (361m) 24.04.2015
Villingstadåsen (356m) 24.04.2015

Bestemte meg plutselig for en ettermiddagstur til kommunetoppen i Hurum og Røyken etter jobb. Litt regn i Hurum men ellers fint kveldsturvær. Kjørte bil gjennom Oslofjordtunellen og tok med sykkel. Gikk opp til Stikkvannskollen og sykla fra dumpa nedenfor Haug gård i Røyken, forbi gården og opp i Skogen. Bratt så jeg måtte leie sykkelen periodevis. Til slutt ble den satt igjen og gikk opp på toppen. Nå flott utsikt utover mot Drammen. Det er hogd en god del siden sist jeg var her, så nå er det skikkelig god utsikt.

Fjordutsikt fra Stikkvannskollen, Hurum
Utsikt mot Drammen, fra Villingstadåsen i Røyken

Nesten....

Written by Firing 25.04.2015 21:37

... så vi møttes da :-) Var på Stikkvannskollen noen få timer før deg. Kanskje vi sees på en annen topp, eller Peakbook-treffet til høsten?

Sv: Nesten....

Written by Osten 25.04.2015 23:33

Hei.

Jeg så ingen hverken her eller på Villingstadåsen. Men, fin tur var det. Villingstadåsen var hakket finere - kan anbefales :-)