Prestskjeggen - siste >100m pf topp i Porsgrunn (22.04.2015)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Prestskjeggen (254m) 22.04.2015
Fortsatt godvær og klar for siste Porsgrunnstoppen på denne listen. Kjørte til Løkka på gamle E-18 og parkerte på en liten lomme ved tunnelen under gamle E-18 der. Parkerte på GPS 5.48473 65.48763 og gikk opp traktorveien som starter ved bommen der. Står et gammelt skilt på bommen om adgang forbudt pga. bygging av ny E18, men det er jo lenge siden den var ferdig, så vi gikk freidig videre. Fulgte denne traktorstien til vi kom til en hytte. På høyre siden av hytten fortsetter den rødmerkede stien rett frem forbi hytten. Stien er rødmerket helt opp til toppen. På veien opp, på sør-øst-toppen finner du en rødmalt benk med utsikt. Videre kommer du til minneplaten og ved siden av den er det en postkasse med en bok inni.
Skrev oss i boken og fulgte stien helt frem på toppen. Slappet av med en appelsin, kaffe og sjokolade og nøt utsikten før vi ruslet ned igjen til bilen. Dette var siste toppen på Porsgrunnslisten og vi har ikke sett en eneste flått eller orm på turene våre. Mange spennende topper og mye bushing, men artig!

Gratulerer!!

Written by mortenh 22.04.2015 22:01

Alltid gøy når det er noe så sjelden som noen som kompletterer Porsgrunnslista :)

14 av 14

Written by otto 22.04.2015 21:49

Samler selv i Larvik, noen fine turer andre kronglete. Tidlig vår eller sen høst er ok tid på året. God tur videre...

Sv: 14 av 14

Written by LivogKristen 22.04.2015 21:58

Ja det er på den tiden vi samler også. Har Grenland som prosjekt. God tur videre du også!!! Du er over alt til alle tider!!! Imponerende! Veldig inspirerende å følge deg på turene dine!!! Du har også beskrivelser som er gode å følge! Takk for alt du bidrar med her inne!!!

14 av 14

Written by otto 22.04.2015 21:35

Gratulerer med full liste,!

Sv: 14 av 14

Written by LivogKristen 22.04.2015 21:43

Takk Otto! Mange av disse toppene er for spesielt interresserte. Spennende terreng men ganske ulendt å bevege seg i med sprekker, revner og gammel trollsk, uberørt skog. Vi liker både slik natur og turer med god sti.