Hjortåsen - høyest på Strøno (21.04.2015)

Written by Stigun GSM

Ascents Hjortåsen N (208m) 21.04.2015
Visits of other PBEs Hjortåsen nord parkeringslomme (50m) 21.04.2015

På vei hjem fra kurs på Stord etter veldig lite aktivitet siste uker. Tenkte Hjortåsen på Strøno kunne være en passelig tur med bare en liten avstikker fra fergeleiet på Halhjem. Kjørte litt rundt på øyen for å finne mulig sti men uten å finne noen og kjørte tilbake over broen for å få bedre avstandsperspektiv. Så da at kraftlinjen som gikk opp nordryggen til mobilmast på toppen kunne være en grei trase å følge, og parkerte følgelig ved park. lomme her. Og jammen var det ikke et tråkk oppover her. Bratt hele veien, gikk langsomt, ikke en svetteperle produsert. Selv om skogkledd toppunkt fin utsikt, så bl.a. Lyderhorn i det fjerne og fergen gå ut fra Krokeide. 15 min opp, 9 min ned. Been there, done that.

Litt begrenset utsikt. Lyderhorn markert topp litt til høyre for midten.

Missing title

Written by ilyslo 21.04.2015 23:08

Du har evne til å få til turer på farten, og ta en topp heller enn å komme fortast mulig heim. Bra!