Surnadal: Slettfjellet (19.04.2015)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Hengebru (320m)
Endpoint Hengebru (320m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Slettfjellet (735m) 19.04.2015

Pulktur med Vinjar i flotte Vindøldalen. Bomvei fra Surnadalen som kostet 70 ,- Her hadde de også kortautomat. Veien er godt kjørbar men litt sporete og blaut innimellom. Parkerte rett sør for Styggebekkin på parkeringslomme like ved Hengebrua over Vindøla. Lessa diverse utstyr i pulken etter en liten lunsjpause i bilen. Bar vinjar i bæresele over brua til stor begeistring over de brusende vannmassene.

Tøff start rett på motbakkene, akkurat som jeg liker det. Snøen var rimelig våt og sugende, noe jeg fikk merke da scootersporet opp til første hytte forsvant i feil retning ! Ble bedre og fastere etter hvert og vi fikk nå et slags sigende tempo omsider. Lettgått terreng. Fulgte bekkefaret et godt stykke vestover før vi krysset oss over i retning toppen. Stor varde med bok på toppunktet og flott utsikt blant annet mot Honnstadknyken og også Sula-toppene. Hadde ikke med meg kart på turen, men kunne bare gruble over hvilke mektige topper jeg kunne skue spesielt mot sør og sørvest. Herlig nedrenn med en blid gutt på slep med unntak av nederste sugende 50 høgdemeter ;-)