Sol over hvite vidder (17.04.2015)

Written by anneg GSM

Ascents Skomakeråsen (1,088m) 17.04.2015
Vetafjellet (1,113m) 17.04.2015
Visits of other PBEs Leppehytta (1,050m) 17.04.2015

Tur fra hytta sammen med Laurits, Mio og Bonzo. Gikk fra hytta innover til Leppe. Sol, godt skiføre, men litt kald nordavind. På Leppe tok vi en god rast i hytteveggen, og pratet med noen hyggelige nederlendere på skitur. Gikk videre ned til Bamsebu, eller Barbrohytta som den og blir kalt, som ligger kjempefint til ovenfor Nedre Leppvannet, med vid utsikt mot Langsua og omkringliggende fjell. Fortsatte forbi Hundtjønnet, over Skomakeråsen og ned til Øvre Ongsjøen. Ved løypekrysset mot Liumseter valgte Laurits og Mio løypa ned til hytta, mens jeg og Bonzo fortsatte over Vetafjellet. Vinden spakna utover dagen, og sola varma. Fint skareføre, som holdt hele dagen. Og strålende utsikt, klart til alle kanter, Jotunheimen, Rondane, Synnfjellet, kjente og kjære topper i Gausdal Vestfjell. Et privilegium å kunne dra på tur en fredag med fint vær!