Knabben (16.04.2015)

Ascents Knabben øst (359m) 16.04.2015
Solbergfjellet (404m) 16.04.2015
Selma på Knabben
Spesielt terreng på Knabben. En del etablerte/boltede klatreruter kommer opp langs kanten.

Værmeldingen lovet fint vårvær så turen ble lagt til disse to toppene som ikke stikker så altfor høyt opp (fortsatt en del snø igjen her og der) men samtidig gir god utsikt. Kjørte opp til Batteriet, eller det jeg trodde skulle være Batteriet, men fant ikke helt ut av det. Endte med å parkere på nedsiden av en mobilmast og en bygning av noe slag. Ikke en ideell parkering men helt ok. Oppdaget senere en tilrettelagt parkeringsplass lengre ned i veien etterpå i krysset Saturnveien og Plutobakken. Turen gikk oppover forbi mobilmasten opp til Solbergfjellet. Fin utsikt herfra + at "toppen" består av en gressflate gjør dette til en familievennlig topp. Gikk så videre til Knabben der lunchen ble inntatt. Super utsikt! Retur via gulmerket sti, noe som førte til at jeg havnet oppe i Plutobakken, bedre sti men noe lengre.