Troll ski maraton, en laaaaang tur (11.04.2015)

Written by repelo (Per Ole Nygaard) GSM

Start point Venabu fjellhotell (930m)
Endpoint Sjusjøen langrennsstadion (840m)
Characteristic Cross-country skiing
Visits of other PBEs Pellestova (984m) 11.04.2015
Venabu Fjellhotell (930m) 11.04.2015
Vetåbua (925m) 11.04.2015

Hans Thorvald og jeg kjørte fra Nygaard klokken 02.30 for å ta bussen fra Sjusjøen til Venabu klokken 04.00. Troll Ski Maraton var i år utvidet med en distanse på 120 km, og vi hadde meldt oss på den. Traseen fulgte 95 kilometeren, men med en ekstrasløyfe på 25 km i Øyer/Lillehammerfjellet. Sigrid sto som sedvanlig 3 km før Pellestova og fikk æren av å servere oss godsaker to ganger i løpet av turen, og vi fikk "gleden" av å gå de bratte bakkene opp til Pellestova to ganger. Tusen takk til Sigrid, som nok hadde en kjedelig dag i tett tåke og sur vind. For meg ble det en laaaang tur, ble helt vissen i armer og lårmuskulatur mot slutten. Litt bittert at flere treningskamerater gikk forbi mot slutten, Hansi slo meg også, men denne gang bare med 3 minutter.
Flott skiføre fra start, etterhvert ble det bløtere og noe vinglete spor. Tåke og motvind gjorde heller ikke turen lettere. I ettertid er det imidlertid artig å ha gjennomført distansen. Etter løpet var det lapskausservering i teltet på Sjusjøen, og utveksling av løpskommentarer med kjente, før vi avsluttet med kaffe og deilig dessert hos tante Astrid. Hun ga ganske klar beskjed om at 120 km på ski er det glade vanvidd.

Gratulerer..

Written by janyga 12.04.2015 12:43

..imponerende! Tante Astrid har rett :-)