Måløy på måfå (02.04.2015)

Written by Firing (Live Firing Solheim) GSM

Ascents Kletten (304m) 02.04.2015
Visits of other PBEs Kannesteinen (0m) 02.04.2015

Etter gårsdagens bindings-havari på toppen av Søre Stetinden og en god natts søvn i teltet, fant vi ut at vi skulle reise tilbake til Gol og reparere skia der. For så å telte de siste 4 nettene på Hemsedalsfjellet og plukke kommunetopper og Buskerud pf>100. Vi ville på mer randospor/Telemark! Pakker bilen på parkeringa i Leirdalen, klare til å dra. Da klarer jeg å tryne på isen og slå armen i bildøra....... Sånne slag går gjerne over på et par minutter, så er ikke så bekymra og kjører mot Lom. En time etter fallet er armen helt ubrukelig og en ukledelig kul har vokst frem. Når jeg ikke engang klarer å holde kartet - hvordan skal jeg da klare å holde en skistav? Konstaterer at armen ikke er brekt og at beina funker fint. Så da tenker vi at toppturer på beina er tingen. Men da må vi bort fra snøen. Kystfjell! Kjøper et kart på benser'n i Lom, bretter ut over isdisken og følger veien vestover til havet. MÅLØY! Dit drar vi. Som sagt så gjort!
Har ikke noe kart over de traktene, og har selvfølgelig heller ikke gjort noen research. Ingen av oss har vært på disse traktene før. Får tak i et turist-ark med kart over Måløy by og litt oversikt over kommunen, med noen fine bilder. Kannesteinen! Er det her den er - den må vi jo besøke. Ivar prøvde seg på litt mer eller mindre vellykka buldring på steinen.
På vei tilbake ser vi et lite skilt i veikanten med "Kletten" på. Ser ut til å være en merka sti til en topp, så vi stopper og får oss en liten kveldstur.
Må si det ble en meget uforutsigbar og innholdsrik dag!