Brandbukampen (Brandberget) fra Eggelinna (02.04.2015)

Written by arntfla (Arnt Flatmo) GSM

Start point Eggelinna (300m)
Endpoint Eggelinna (300m)
Ascents Brandbukampen (522m) 02.04.2015

Møtte Anne-May og Kristin på Eggelinna. Vi parkerte på en liten lomme 400 meter nord for steinen med "Egge Øvre" som tekst. Vi (samt 4 hunder) gikk over en åskam, kom så ned på veien mot Hagalykkja som vi fulgte noen få meter før vi tok til venstre ved 2 skur (i mangel på bedre ord...)

Vi gikk over et jorde og fulgte stien i sikk-sakk opp østsiden av Kampen til vi møtte bomveien på ca. 410 moh. etter ca. 600 meter kom vi til et kryss med et fint utsiktspunkt;

Utsikt mot Randsfjorden

Vi fulgte veien opp til masta på toppen, men oppdaget raskt at det var et høyere punkt 100 meter lenger nord. Vi skulle tatt til høyre i et kryss litt lenger ned hvor det var et skilt som pekte mot toppen.

Turen opp tok ca. 40 minutter og etter en liten rast fulgte vi samme veien ned. Der skilte vi lag og jeg dro videre sørover mot Sølvsberget.