Pudder i Romsdal (04.04.2015)  6

Written by Atomsilda (Jørn Håvard Ask) GSM

Ascents Søre Blåskjerdingen (1,061m) 04.04.2015

Endelig etter et par dårlige dager på Romsdalskysten værmessig,- ble det fullklaff. Målet denne dagen var Søre Blåskjerdingen, men kanskje også kommunetoppen i Haram kommune som ligger kun et steinkast fra Søre.....dog med et litt utfordrende skar i mellom. Denne dagen fikk den toppen stå igjen ubesteget da jeg ikke var tøff nok til å klyve i den løse snøen ned og opp fra skaret. Neste gang tar jeg den...

Det var ubeskrivelig flott denne dagen. Puddersnø, blå himmel og vindstille. Jeg på min tredje topptur med randoutstyr. Skulle ønske at nedfarten bare ville vare....og vare. Kan virkelig anbefale denne toppen med Randoutstyr. Vi startet på ca 230 moh og etter ca to timer sto vi på toppen...på 1060 moh. Eventyrlig utsikt over både hav og de utallige flotte fjellene i Romsdal. Jeg har aldri opplevd slik nedkjøring noen gang,- og kommer aldri til å glemme dette. Et særdeles godt minne å ta med seg fra denne påsken i Romsdal. Tror jeg kommer til å drømme om dette i natt...svusj...svusj.....herlige svinger....flott natur...og full kontroll på skiene!! Helt konge!!! Dette må oppleves igjen.

Det var bra

Written by JPV100 05.04.2015 15:35

du fikk deg en flott tur her i Romsdalen! Flotte bilder! Jeg har også blitt hekta på rando etter at jeg kjøpte utstyr før jul. Vi kan vel begge anbefale det for Ole Petter :)

Sv: Det var bra

Written by Atomsilda 05.04.2015 20:32

Det kan vi Jan Petter!! Mye tryggere og mye artigere! :)

Jeg begynner

Written by Olepetter 05.04.2015 14:06

å få lyst på slikt randoutstyr, jeg også...

Sv: Jeg begynner

Written by Atomsilda 05.04.2015 20:33

Løp og kjøp Ole Petter! Anbefales :) Noen turer er helt klart best med slikt utstyr.