Rustfjellet og Stimningi (04.04.2015)  5

Written by haky (Harald Kylland) GSM

Start point Reiårsvann (517m)
Ascents Rustfjell (1,054m) 04.04.2015
Stimningi (860m) 04.04.2015

Kjørte opp bomvei 50 kr fra Ose i Setesdal. Bratt, smalt og mange svinger på holkeføre, de fleste andre bilene på parkeringsplassen hadde kjettinger på drivhjulene. Parkerte ved østenden av Reiårsvann. Her stod snøscooterne på rekke. Fulgte vei og scootertråkk litt innforbi Huset, her tok jeg nordover for å begynne stigningen mot Histriheii og Rustfjell. Fulgte skispor helt opp til varden. Traff en kar her oppe som kunne fortelle at hytteforeningen ved Reiårsvann hadde vært på fellestur opp hit dagen før 40 stk tilsammen. Etter en matbit i sola satte jeg kursen nedover mot Kikjevannet. Krysset scooterløypa og fant skispor son gikk mot Stimningi. Fulgte disse til toppen. Ingen markering på toppen. Fulgte samme vei tilbake til Kikjevannet og scooterløypa tilbake til bilen.

Rustfjell varden står beskrevet i Statens kartverks verneplan for kart og oppmåling.