Feiring av 23 årsdagen min (30.03.2015)

Written by Fjellsamleren (Endre Myrdal Olsen) GSM

Start point Tyinstølen
Ascents Slettningsegge (1,524m) 30.03.2015
Visits of other PBEs Slettningsbu (1,315m) 30.03.2015

Gratulerer med dagen

En nydelig bursdagsgave. Her fra Nedre Årdalsvatnet mot Slettningsbu

Været var flott i dag. Sol og delvis skyet. I dag fyller jeg 23 år. Tiden flyr. Jeg er jo "snart" voksen. Skumle tanker. Som i fjord, skulle jeg feire bursdagen min på en topp i år også. Denne gangen ble Slettningsegge valgt ut som bursdagstopp. Etter en morgen med gratulasjoner og god frokost, kjørte jeg inn til Tyinstølen og fulgte løypen inn til Slettningsbu. Fantastisk føre og et nydelig vær. Meg og Sigrid var her inne i vinterferien. Da så vi ikke et menneske her inne. Nå fikk jeg virkelig sett hvor flott det er i denne delen av Skarvheimen. Slettningsbu ligger virkelig flott til, rett ved Øvre Årdalsvatnet med Slettningsegge bak. Jeg måtte ta en titt inn i hytten. Her satt folk og varmet seg. Krysset deretter Øvre Årdalsvatnet og tok fatt på den lille stigningen opp til toppen. Da jeg ankom toppen, ringte min onkel for å gratulere meg med dagen. Hyggelig.

Klokken gikk og jeg skulle hente Sigrid på Tyinkrysset klokken fem. Fulgte samme rute tilbake. Jeg måtte snu meg flere ganger på vei over den lille delen av Nedre Årdalsvatnet. Solen og glinsingen fra snøkrystallene i den rene og ferske puddersnøen laget en magisk stemning. Den perfekte bursdagsgave.

Etter å ha hentet Sigrid, dro vi hjem til mor, far og besteforeldre i hytten på Tyin og spiste grillet lammelår etterfulgt av kaffe, kake og gaver. Takk for en perfekt dag.