Forblåst teltnatt på Vikerfjell (21.03.2015)

Written by Øyvindbr (Øyvind Brekke) GSM

Ascents Treknatten (1,101m) 21.03.2015
Teltleiren i skaret sør for Treknatten. Pia er lykkelig uvitende om at det er stille før stormen...

Dessverre ble bildene ellers så elendige at jeg ikke gidder å skrive skikkelig rapport. Ble bare utydelige motlysbilder. Og Pia som poserte så fint på toppen med kjempeutsikt i bakgrunnen...

Men jeg måtte komme meg på Vikerfjell igjen! Starta fra Tossevikseter med en sekk som føltes som 30 kilo. Ikke er det greit å gå med bikkje på slep heller. Men jeg vant stadig distanse og kunne riktig nyte Vikerfjells egenart. Finere enn både Ble- og Norefjell spør du meg.

Langt om lenge var jeg på Treknatten, men det var for hardt og bart til at det var mulig å få satt opp noe telt så jeg kunne få min laveste toppovernatting noensinne. Like greit skulle det vise seg...

Etter å ha lest litt Fønhus inni teltet med en kosegryntende Pia ved min side begynte vinden å tilta. Jeg fikk rett og slett ikke sove utover natta på grunn av bråk og bekymring. Ville teltet holde?

Det gjorde det, men forteltet var halvveis fylt av snø da jeg kikka ut tidlig på morran. Men sikten var der, så jeg trengte ingen gps for å finne fram.

En opplevelsestur av de sjeldne var det, skulle gjerne skrevet mer, men med så dårlige bilder daler motivasjonen for mange hakk.

Takk til Pia for turen! :)

Et bilde sier mer enn ...

Written by Nils 24.03.2015 07:21

tusen ord, Øyvind. Det vedlagte bildet gir stemning nok det. Kan lett se at du hadde det bra! :-)

Enig i at Vikerfjell har mer å by på enn Blefjell og Norefjell, selv om jeg trives godt i de to fjellområdene også. Er glad jeg har mye uutforsket i Vikerfjell og Vassfaret-traktene.