Snippane på is og snø (16.03.2015)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Snippane (399m) 16.03.2015

Været ble bedre enn forventa og vi så at vi kunne stikke en tur i dag likevel. Kristen skal på jobb i 14 dager, så nå er det stopp med 100 meters topper og kommunetopper en stund her. Valget i dag falt på Snippane. Kjørte til Engeroa og parkerte som så mange andre, ved den hvite bommen. Vi tok på oss skogsbroddene og gammasjene og gikk oppover den islagte, blåmerka skogsbilveien. Is helt opp til snuplassen med tømmeret oppe i skogen. Videre på snøføre og til dels mye snø oppetter den bratte traktorveien opp til hytta. Det er god styrkerening for beina å gå i snø som ikke bærer. Det er godt merket med blått og med skilt oppover helt til toppen nå. Lett å finne hytten og lett å finne den blåmerkede stien videre helt frem til toppen. Litt sludd på veien opp, men ikke så mye at vi ble våte i håret en gang. Grått på toppen, men ikke helt grått, så litt utsikt var der. På vei ned satte vi oss på en benk ved hytteveggen og spiste brødskivene våre før vi ruslet ned igjen.