Leppkampen (14.03.2015)

Leppkampen (1,340m) 14.03.2015
Søre Leppkampen (1,312m) 14.03.2015
Visits of other PBEs Leppehytta (1,050m) 14.03.2015

Tur sammen med Anders på en av vinterens fineste dager. Vi gikk fra hytta på Synstgardsætra, og fulgte skiløypa innover til "flata" mellom Ongsjølia og Leppe. Tok av og gikk på skareføre opp til Leppskardet. Herfra gikk vi ryggen oppover, over Søre Leppkampen, ned Bratteskardet, og derfra opp på Leppkampen. Lite snø, og isete og hardt, slik at vi bar skiene store deler av ryggen. Strålende utsikt i alle retninger, mot Jotunheimen, Heidalsmuen, Rondane, Langsua og alle de andre kjente og kjære toppene i Gausdal Vestfjell. Vindstille og sol fra skyfri himmel.
Bratt ned fra toppen, jeg valgte å bære skiene ned det første bratte partiet, her hadde heldigvis sola varma, så snøen var blitt kram. Hardt skareføre videre nedover i retning Leppfjellet, det eneste jeg savna denne dagen var noen cm nysnø på skaren! Mye spor etter rein både over Leppkampen og Leppfjellet. Forsiktig kjøring også ned fra Leppfjellet, så videre til Leppbua der vi traff Martin, Henrik og Jon Asle. God rast, før vi sammen gikk skiløypa tilbake til utgangspunktet.