Raudenibba (14.03.2015)

Ascents Nordre-Knipen (1,553m) 14.03.2015
Raudenibba (1,661m) 14.03.2015
Tverreggi Sørøst (1,520m) 14.03.2015

Rundtur fra hytta i drømmevær

Ein skikkelig flott skitur til Raudenibba fra hytta på Sletterust. Været var perfekt og da får me som vanlig ein storslått utsikt mot Hurrungane. Fra toppen av Raudenibba kjem ein også tett på Falketind. Bedre plass å innta lunsj får ein knapt og det vart ein god pause på toppen for å nyte utsikten. På turen traff me og på ferske spor etter Jerven. Ein flott lørdag i fjellet.

Fleire bilder: http://www.utifriluft.com/Ski-og-toppturer-vinter/Helg-p%C3%A5-hytta-med-skitur-til/

Norges Patagonia

Written by Øyvindbr 20.03.2015 22:40

Trur jeg vet hvorfor jeg alltid har hatt denne vinkelen som Hurrungfavoritt og Hurrungane fra denne vinkelen som favorittfjellkjede overhode. Det er jo dette som er Norges svar på Patagonia, det kan vel ikke være noe å lure på det. Pluss Matterhornvinkelen og alt det der. Og i sånt vær i vinterdrakt...:)

Sv: Norges Patagonia

Written by SÅH 21.03.2015 17:52

Heilt enig. Eg meiner og Hurrungane tar seg best ut fra dette området.