Krokfjellet (FIRE POSTER I OTTERØYTRIMMEN) (15.03.2015)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point VANNVERKET PÅ FOSSLAND (121m)
Ascents Krokfjellet (427m) 15.03.2015

OTTERØYTRIMMEN
Siste innspurt i Otterøytrimmen. Parkerte ved vannverket innenfor Fossland. Gikk først til posten ved Seterhaugen (0,9 km). Satte kursen en liten omvei til Skavdalen og trimkassen der (2,8 km totalt) Gikk videre etter en god sti opp mot Krokfjellet. Stien går til Krokvatnet og Fuglvatna, så jeg forlot stien og gikk opp til Lauvskardfjellet. Videre litt ned og bratt opp etter ei renne opp til trigpunktet på Krokfjellet. Varden (5,9 km) står ca 150 meter NV for trigpunktet. GPS viser tre meter høyere ved varden. Skrev i trimboka og gikk videre til nordenden av Krokvatnet og videre til Fuglvatna og neste trimboks ved det midterste Fuglvatnet. (8,8 km) Gikk videre til Storåvatnet og ned til parkeringa (12,1 km) Det er svært lite snø i fjellet, og været minner mer om begynnelsen av Mai.

Lite vann før Krokvatnet
Utsikt mot Namsenfjorden og Krokfjellet til høyre
Toppvarden på Krokfjellet NV for trigpunktet
Krokvatnet
Matpause
Otterøytrimkasse ved hytta på Fuglvatna.