Skiturer på Golsfjellet (14.03.2015)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Storefjell (1,149m) 14.03.2015
Veslefjell (1,126m) 14.03.2015
Ørterhovda (1,117m) 14.03.2015
Visits of other PBEs Ørterstølen Sportell (905m) 14.03.2015

Helg og fantastiske værmeldinger for Golsfjellet. Vennene Anne Marie og Paul hadde leid en Telenorhytte på Bualie på Golsfjellet. Vi er bare SÅ heldige! Ankom hytten fredag kveld og for en helg det ble!
Lørdag morgen våknet vi opp til et fantastisk vær og til en utrolig utsikt fra hytta over store sletter fine fjell og Jotunheimen i bakgrunnen nordover. Etter en god frokost spente vi på oss skia og fulgte det fantastiske løyåenettet opp til Ørterhovda, videre innover til Breilie og opp på Veslefjell. Der var det postkasse med bok. Videre bortover og oppover til Storefjelltoppen. Der var det postkasse, men ingen bok. Delig pause her i ly av teleanlegget. Da vi gikk der oppe på platået hadde vi et fantastisk 360 graders rundskue. Dette er det fineste området jeg har gått på ski på noen gang! Gikk tilbake til krysset ved Ørterhovda og ned igjen til Bualie, samme vie vi kom opp.