Vennisfjellet med venner (15.03.2015)  6

Characteristic Ski trip
Ascents Vennisfjellet (1,776m) 15.03.2015
Tullball på Vennisfjellet.

Etter en hel dag med fiolin inne i går, var det gøy med tur i dag. Mamma blei kjempesyk og kunne ikke være med, men Heidi blei med og plutselig ville en som heter Øyvind også være med. Vi kjørte litt langt med bilen og jeg blei kvalm, så de første oppoverbakkene gikk litt sånn slitsomt. Vi skulle ta første pausen over skogen, og det var jammen en lang skog!

Øyvind og Heidi stråler når de kommer opp og får se Jotunheimen.

Så i pausen spiste jeg og pappa potetgull med paprika og da fikk jeg superhumør resten av turen. Vi gikk inne i en sånn fin bekk kjempelenge, og så kom vi opp på flatt med masse steiner og så til en rygg som jeg latet som var en kameleon sammen med pappa.

Nå kom enda en pause ved en stor stein med appelsin og lakris (jippi). Her satt vi lenge før vi gikk opp på ryggen. Men der var det litt vanskelig å gå. Et sted da pappa tok skiene mine, sklei han nedover. Det så litt skummelt ut. Da sa han ta vi skulle ikke gå der tilbake.

Påå toppppen!!!

Så fikk vi verdens beste utsikt. Jeg tror vertfall vi så nesten alle fjell i Jotunheimen og iallfall Austabottinden. Siste bakken var kjempelang men da pratet jeg masse med Heidi. Og endelig var vi på vennistoppen. Her tok vi hoppebilder og skiftet til slalomsko.

Nå er det bare langt igjen. Innover mot toppen.

Det var supergøy å kjøre ned igjen. Og sola skinte hele veien.