Narvik Rando (14.03.2015)

Written by hmsv1 (Hannah Vickers) GSM

Start point Narvikfjellet
Ascents Fagernesfjellet Førstetoppen (1,015m) 14.03.2015

Jeg har lenge lurt på hvordan det er å delta på en randokonkurranse og i dag fikk jeg finne ut av det da jeg ble med på Narvik rando. God deltakelse fra Tromsø randoneeklubben også, de fleste hadde kjørt sørover samme dagen mens jeg overnattet på ei hytte ved Lapphaugen på fredag. Kan anbefales på det sterkeste, hytta er kjempekoselig!

Konkurransen startet kl.14 og det ble en sprint start med en god del folk i lycra. Jeg klarte å sprinte i ca. 20m men det gjorde meg ganske sur i låren en god stund etterpå så neste gang skal jeg ta det litt roligere ;) Var heldig med været etter flere stormfulle dager her i nord norge, men det var stedvis en sur vind til tross for den varme sola. Det var en lettgått løype opp til den første toppen ('Linken') men ikke den fineste nedkjøring like under Linken, det var hard og ujevn snø, og med flatlys og lette ski ble det en ganske utfordrende kombinasjon. Heldigvis ble skiføre bedre etter hvert, helt ned til skogen der vi begynte den neste runde opp til Linken. Siste delen besto av booting, der vi gikk med ski på sekk. Og så kjørte vi helt ned til bunnen av Narvikfjellet igjen, denne gangen jeg kjørte ned var det bedre lysforhold og fin vårsnø, men melkesyre i låren gjorde at jeg måtte ta en pause et par ganger før jeg kom helt ned.

Det hadde vært en artig ettermiddag og jeg tror det er godt sannsynlig at jeg kommer til å hive med på flere slike arrangementer! Var litt dårlig til å ta bilder under konkurransen....

Ved bunnen av heisanlegget
Tromsø randoneeklubben bidro til nesten halvparten av alle deltakere i konkurranseklassen :)
Yngvild er klar for oppvarming
I løypa opp til den første toppen på Fagernesfjellet