Påskeluggumt (14.03.2015)

Ascents Lendfjellet (1,973m) 14.03.2015
Moldulhøe (2,044m) 14.03.2015
Storivilen (2,068m) 14.03.2015

Med en værmelding man nesten bare kan drømme om, ble planen om Modulhøe og Storivilen lagt tidlig i uka. Ingen sak med vekkerklokke på en lørdag med en slik dag i vente! Vi plukket opp turkompis Kjell i Lalm kl 0700, og satte kursen mot Skjåk. Labbet opp skogsbilvegen mot Lendhytta. Knallhardt føre, og greit å gå sjøl om det var bratt. Sola møtte oss da vi kom ut av skogen, og det var bare fryd og gammen. Vi gikk via Lendfjellet til Modulhøe først. Det blåste ganske mye, men sola gjorde sitt til at det ikke gjorde så mye. Etter en god rast på Modulhøe satte vi kursen mot Storivilen. Vinden stilna, og vi fikk skikkelig drømmevær! Av med klær, og en kosetur bort til Storivilen. Her satt vi lenge og nøt vær og utsikt. Til slutt var det ingen bønn (for sekretæren) - vi måtte ned.... Turen ned ble mye bedre enn forventet, og Gutta fikk ei fin nedkjøring. Sekretæren fikk også noen svinger - faktisk ;) Så fikk "noen" en fantastisk ide om å kjøre bekkedalen i stedet for skogsbilvegen ned att... Etter eder og galle fra sekretæren i tett skog, fant vi skogsbilvegen og ploga oss ned til bilen. En fantastisk dag og tur!

Kjell i fint driv nedover.