Fagerfjellet (28.02.2015)

Written by hmsv1 (Hannah Vickers)

Start point Fagernes
Ascents Fagerfjellet trig pkt (871m) 28.02.2015

Ikke optimalt turvær i dag og nok en gang ble det en kraftig-vind-historie, som det pleier å være her oppe, i hvertfall siden starten av året. Det blåste mye fra sør så jeg og Johanna dro til Fagerfjellet for noe som skulle vært en kjapp luftetur. Trodde at vi skulle få litt mer beskyttelse fra vinden ved å gå opp fjellet fra nordsiden. Dette viste seg å være sant i skogen, her fant vi til og med puddersnø men etter å ha kommet over tregrensen fikk vi en kraftig motvind i fjeset med en gang og den varte helt til toppen. Resten av turen opp var den tyngste jeg har hatt på veldig lenge. Men det var likevel hyggelig å ha selskap på turen og ikke slite helt alene. Nedkjøringa var ganske grei men lyset var utrolig flatt før vi traff skogen igjen. Neste gang skal jeg dra på tur MED vinden, ikke mot vinden! Takk for en god trimtur Johanna :)

Ikke noe fantastisk å si om utsikten i dag
Jentene glemmer aldri selfien.