Rambergåsen- reprise (27.02.2015)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Rambergåsen (140m) 27.02.2015
Visits of other PBEs Rambergveien parkering (105m) 27.02.2015

Jeg hadde denne toppen fra før, men Thomas hadde ikke tatt den så jeg ble med på en reprisetur mot at jeg fikk skyss fra Oslo til Fredrikstad:) Kjørte fra Moss til Jeløya. Tok til høyre på fv 312 og så til venstre på Rambergveien. Passerte Jeløy kapell og parkerte på parkeringsplassen i enden av vegen før den skiltes som privat (noen hundre meter etter å ha passert kapellet). Her var det også 4-500 meter i luftlinje til toppen. Vi fulgte stien som startet i venstre enden av parkeringsplassen der det var skiltet med ski og fot til Rambergløypa. Det var ikke akkurat skiforhold selv om det var i slutten av februar, men var litt snø/is noen steder i løypa og veldig fuktig. Hold til venstre før vannet og så til høyre litt opp i bakken, begge steder skiltet med Rambergløypa. Da vi kom til hogstfeltet var det skiltet mot Rambergåsen og vi gikk de siste meterene bort til "toppunktet" der det nå var kommet opp ett fint skilt. Varden var fremdeles halveis gjemt under noen trestokker. Samme vei tilbake. Vi brukte 15 minutter til toppen og 25 minutter totalt på turen. Thomas var med.

Nytt fint skilt på toppen av Rambergåsen