Vardås- reprise (27.02.2015)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Vardås (88m) 27.02.2015
Visits of other PBEs Vardåsen parkering (27m) 27.02.2015

Jeg hadde vært på Vardås tidligere, men det hadde ikke Thomas, og han gav meg skyss fra Oslo til Fredrikstad mot at jeg ble med han på to kommunetopper på veien, Vardås og Rambergåsen. Kjørte sørover på vei 119 og noen hundre meter etter innkjørselen til Evje Herregård var det skiltet turparkering hvor vi satte fra oss bilen (se peakbookelement Vardåsen natrurreservat parkering). Fulgte den skiltede turstien som gikk mellom husene og golfbanen sørover til vi kom til ett stiskille i enden av golfbanen der det sto skiltet utsiktstårn til høyre. Vi tok da av fra grusveien og fulgte stien til høyre som førte helt opp til toppen av Vardeåsen der det er ett stort utkikkstårn. Kjempefint vær og fin tur med god utsikt fra tårnet på toppen. Så blant annet Moss sin kommunetopp som vi hadde vært på tidligere på dagen. Gikk samme vei tilbake etter å ha kost oss i sola på toppen en stund. Brukte 20 minutter til toppen og en time totalt i veldig rolig tempo. Thomas var med.

Fin utsikt fra tårnet på Vardås