Nibbitoppen med kul slalomkjørings (25.02.2015)

Written by linntherese GSM

Ascents Nibbi (1,741m) 25.02.2015
Leah, meg og Vilde i en liten stopp nede i bakken.

Vi kjørte med Vilde, Christian og Lars og møtte Leah, Line og Hannes (med Nova) som var litt forsinka til parkeringen. Det snødde og sånn da vi kom, men så blei været litt bedre. Christian hadde fått seg sånne randogreier, mens vi jentene måtte gå på langrennski med feller, mens pappaene bærte slalomskiene oppover.

Det var en lang oppoverbakke altså. Det gikk liksom bare oppover. Vi gikk i sikk-sakk oppover og oppover. Det så liksom ikke så langt ut, men det var en lang bakke altså!

Etter veldig mange oppoversvinger, ble det endelig en pause. Jippi! Da fikk jeg brus og litt å spise. Det var deilig altså. Men det var jo ikke så veldig varmt da, så vi måtte snart gå videre igjen og den neste delen var enda lenger. Nå stopper vi ikke før vi var helt på toppen og der var det isevind og kjempekaldt.

Vi fikk noe varmt og drikke og litt godteri og så måtte vi bytte til slalomsko. Jeg og Leah dansa på toppen av varden det var gøy! Akkurat da var det litt grått, men mens vi gjorde oss klare, så blei det plutselig mye lysere. Jipppi!

Så kunn vi kjøre ned. Det var litt bratt i begynnelsen, men det var bare moro! Det var det morsomte på hele turen og det gikk kjempefort å komme ned til bilen igjen. Nova løpte veldig raskt! Sånn som hun gjorde i starten! Og så lekte vi litt i sola ved parkeringsplassen, før vi måtte kjøre hjem igjen.

Juhuuu! Gøy å kjøre på ski.
Leah i farta!!!

Flere bilder

Flinke

Written by Naboen 02.03.2015 12:27

og kule toppturjenter! Det var godt å endelig få til en tur sammen med dere igjen.