Snøfall og drømmeføre. (22.02.2015)

Written by GeirI (Geir Ingebretsen) GSM

Start point Kringsjå (150m)
Ascents Moldeheia SV-0 (512m) 22.02.2015
Tusenårsvarden (530m) 22.02.2015
Tågheia (513m) 22.02.2015

- Skileik i Moldemarka.

Det var tett snøfall denne søndags formiddagen. Litt over middag gikk vi oppover lysløypa, og seinere opp på østsida av elva før vi runda opp mot Moldeheia. Like før toppen letna været litt, helt i tråd med yr's meteogrammer. Lite vind på toppen. Etter et par små snøbyger letna det for alvor, og vi fikk sol ned sørsida. Fin kjøring, dog litt tung nysnø ned mot skogen. Vel nede på lysløypa fortsatte resten av familien hjem. Jeg tok på fellene og gikk opp igjen på Moldeheia, delvis etter samme spor. Det var nå lettere vær, mye sol og blå himmel.

Denne gang blei nedturen lagt mot vest ned til elva, snøen var tørrere. Til slutt gikk turen via Audunstjønnan til Tågheia. Lav ettermiddagsol og lave tåkeskyer ga magisk stemning. En del spor ned mot Skihytta, så jeg la linja litt vest for Skihytta ned mot Damefallet. Flott snø, i fint kveldslys. 15-20 cm nysnø.