Olahansfjellet *2 Pudderfest/syrefest (22.02.2015)

Written by annesan77 (Anne Grethe Sandvik)

Ascents Olahans-fjellet (1,162m) 22.02.2015
Olahansfjellet (1,216m) 22.02.2015

Søndag og definitivt klar for en tur på et fjell! Her var det blitt påfyll av nysnø så forholdene lå godt til rette for både oppturer og nedturer. :) Vi startet litt før 11, og vi var ikke de eneste oppover. Var rene folkevandringen. Skjønner det godt, Olahansfjell er rett og slett et pudderhull, og med det mildværet vi har hatt i det siste - så er det bare å troppe opp når det endelig lysner opp og blir litt kaldere.

Mikael på vei opp ryggen.

Fantastisk lys møtte oss nesten oppe på toppen. Utrolig fin blanding av blå himmel, sol, snø og mørke skyer. Belønning til tusen!!
Vi hadde en flott tur oppover og vi var førstemann på toppen, så var det å svusje seg nedover renna - masse pudder! Mikael er nede på et blunk, og jeg prøver å kjøMikael (Mikael Johansen)re på jeg også...det går nok noen flere blunker med meg. Vel nede og syrefest i beina så gjør Mikael seg klar for en tur til. En tur til.. jaha..summen av syre i beina blir konstant ei stund i dag. På med fellene og trakke opp igjen og denne gangen nedover ryggen. Bra treningstur på et finfint fjell.