GOURMETMIDDAG PÅ DUDDELIBU (17.02.2015)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point Duddelibu (436m)
Ascents Gribbehøyden (507m) 17.02.2015
Visits of other PBEs Duddelibu (430m) 17.02.2015

DUDDELIBU
Ble invitert opp til hytta Duddelibu av Snilen. Etter endt arbeidsdag ankom jeg hytta klokka 2300 på kvelden. Snilen disket opp med en kjempestor biff med løk og sopp. Jeg hadde med DAHLS PILS. Vi må passe på å drikke Dahls pils i Trøndelag før Rignes legger ned E.C.Dahls bryggeri i Trondheim. Duddelibu hadde feiret fødselsdag med 11 gjester i helga før jeg kom, og dette var årsaken til denne gourmetmiddagen. Etter å ha fortært denne kjempebiffen gikk vi over til desserten. Desserten besto av Berlinerboller med vaniljefyll med konjakk til.
Duddelibu har svært mange skilt overalt. Skiltene er nok samlet inn fra de underligste steder. På utedoen Enkefru Moes Minne, hadde de plassert Mr. president Bush under dolokket. Etter å ha diskutert topper i inn og utland, gikk vi til ro for vi hadde planlagt en krevende skitur neste dag. Jeg ble plassert like under jomfruburet.

Dag 2:
Startet skituren til Gribbehøyden. Snilen hadde ryggsekken full av verktøy, for han skulle gjenreise det gamle nedraste tårnet på Gribbehøyden. Snilen boret og saget, og jeg fikk det ærefulle oppdraget å holde staurene på plass mens han spikret og surret tau. Jeg håper tårnet holder ut en storm eller to. Flott nedkjøring på ski tilbake til Duddelibu. Hele skituren var på fem kilometer. Klokka 1200 kjørte jeg tilbake til jobb.

Parkeringsplassen ved Duddelibu er godt merket
Snilen i fullt arbeid på Gribbehøyden
Snilen er godt fornøyd med arbeidet