Iskaltring og ski i Hemsedal (14.02.2015)

Written by annesan77 (Anne Grethe Sandvik)

Ascents Nibbi (1,741m) 14.02.2015

På tur igjen! Og nå står isklatring på agendaen. Isklatring var en av de tingene jeg tenkte jeg ikke trengte å drive på med, så for å være heilt ærlig har jeg vært litt lunken til det greiene her. Men vi har en plan om å vinterbestige noen store fjell, så da er det jo greit å få ed seg noen teknikker. Men isklatring er gøy, tungt, spennende og litt skummelt. Så jeg ble omvendt jeg, hvorfor ikke drive på med litt isklatring også :) Vi reiste til Hemsedal, Mikael har funnet ut at Rjukandefossen måtte være en fin plass å tilbringe noen dager på. 3 km fra Hemsedal, og 250m fra veien ligger ei perle av en plass. Her kommer noen bilder. Nyt! :

1. |medium|center]]

Veldig kjekt med isklatring! Dette er bilder fra lørdags morgen, og søndags morgen. Etter å ha fått i oss litt mat og varm kaffi måtte vi finne oss en topp. Det var et fantastisk vær i Hemsedal, sola gnistra fra blå himmel. Vi hadde tenkt oss i skibakken, men var lite lysten på å stå i kø. da er det bedre å finne seg et fjell :) Vi valgte Nibbi. Nibbi er en populær topp, så vi møtte masse hyggelige folk, smil på alle sammen. sOl og blå himmel er oppskrifta.
Vi gikk oppover i bare ulltrøya, nesten påskestemning - deilig! Var faktisk mindre snø enn vi hadde trodd, men ingen problemer med å komme seg hverken opp eller ned.

På toppen av Nibbi.

Vakkert!

Så her står jeg da, på toppen. Første tur på nye ski. Herre min hatt, er så fornøyd med skiene mine. Skulle nesten skrive at jeg fyker oppover fjellsidene, og går ifra Mikael og alt det der. Det stemmer nok ikke helt, men det føles sånn!! Nye ski, er digg. Akkurat samme følselsen hadde jeg når jeg fikk min første sykkel. GØY! okei....nok om skia mine. :) digge!!

Bilde fra når vi var kommet ned igjen, svusj,svusj....vel...litt lite snø til det da. Men flott tur, flott vær. Og rett på Peppes Pizza. Livet er ganske så bra.