Skitur til Roaldshornet på Stranda (19.02.2015)

Written by Dag1 GSM

Start point Svartevatnet (532m)
Endpoint Stranda Skisenter (430m)
Ascents Blådalshornet (1,114m) 19.02.2015
Kleivdalsfjellet (1,154m) 19.02.2015
Myrdalsfjellet (916m) 19.02.2015
Roaldshornet (1,230m) 19.02.2015

Det var meldt sterk vind i fjellet, men vi (Britt og jeg) tok sjansen på at været skulle bli litt bedre enn det værmeldingene tilsa. Vi parkerte ved Svartevatnet, på kommunegrensen mellom Stranda og Sykkylven. Vi tok på skiene i veikanten, og gikk oppover Kleivheia til Myrdalsfjellet, videre til Kleivdalsfjellet og Blådalshornet. Det blåste etter hvert ganske friskt, og det ble litt dårligere sikt i det vi begynte på stigningen til Roaldshornet. Fra toppen skimtet vi Storfjorden, men værforholdene fristet ikke til å bli på toppen lenger enn nødvendig. Vi hadde en plan om å få med oss Store Trollvardegga og Skurahornet, men siden sikten var så dårlig valgte vi å kjøre ned til Hevsdalen og skisenteret, for å avslutte turen der. Resten av "traversen" får vente til senere på vinteren ev. til sommeren. Total tid ca. 3,5 timer.