Vardehøgda (18.02.2015)

Written by FjellEggen (Jan Eggen) GSM

Start point Litt innenfor Svangerud gård (200m)
Ascents Vardehøgda (360m) 18.02.2015 09:00

Tenkte å prøve meg på 2 lete Akershus Pf 100 topper i dag også. Først ut var Vardehøgda, og så ville heldigvis Morten (morsor) være med på Risberget etterpå. Kjørte E6 nordover og tok av på Mogreina. Kjørte til Dal stasjon og herfra på Fv 503 i 3,1 km. Her tar man til høyre og kjører på Svangerudveien i 600 m. Her er det en liten parkeringsplass på høyre side, rett før bommen.
Gikk innover den brøyta men speilglatte veien til første kryss. Her er det skiltet til toppen. Bare å følge de blåmerkede trepinnene hele veien opp. Ikke så langt fra toppen kommer man til en liten rødmalt hytte på venstre side. På toppen er det et vakt/branntårn og en del infor-masjonsskilt. Hadde det litt travelt, siden Morten skulle rekke kveldsvakten på jobben, så det ble ikke noe besøk i tårnet denne gangen. Men neste gangen skal jeg opp. Samme veien tilbake.