Liahovda (18.02.2015)

Written by rogerravlolosvik (Roger Ravlo-Losvik)

Ascents Liahovda (896m) 18.02.2015

Rolig testtur til Liahovda

Tok en liten tur ned til Liahovda for å se hvordan kroppen fungerer utenfor løypene på Beitostølen. Det er bare 18 dager siden jeg ble kjørt ned fra fjellet i ambulanse og operert for blindtarmbetennelse, men det er godt å komme seg ut igjen. Det passer ikke meg helt å ligge hjemme på sofaen og slappe av. Det har vært fint vær den siste tiden, så det har vært en prøvelse å holde seg rolig.
Kjenner imidlertid at kroppen her kommet seg greit og at jeg begynner å bli klar for litt lengre turer snart.

Turen i ettermiddag var ganske enkel. Jeg skled ned fra hytta mot skistadion langs løypa, men tok noen avstikkere på vei ned slik at jeg ikke gikk via sentrum. Dagens mildvær gjorde imidlertid at glien på skia ikke var all verden. Det var et vanvittig sug på skiene. Måtte stake på for å komme meg ned bakkene også. Da jeg kom ned til foten av åsen smurte jeg på et godt lag med VR60 og labbet rett opp alle bakkene til toppen. Det begynte å skumre litt og det var ganske mye vind på toppen, så jeg ble ikke lenge der. Tok noen bilder og satta nesa hjem igjen.