Ullstinden med favorittgjengen min :) (15.02.2015)

Written by hmsv1 (Hannah Vickers)

Start point Snarbyeidet
Ascents Sørvestre Ullstinden (1,078m) 15.02.2015

Etter gårdagens skuffende utsikt og pudderføre, var det fristende med en ny tur til Ullstinden i dag. Avtalte tur med Johanna, Tim og Elise - altså turvenner jeg er veldig glad i :) Var meldt stiv kuling i dag men vi håpet at det deilige pudderet ikke ville vært blåst rett på havet. Gikk i et behagelig tempo og kom oss ganske snart opp til det flate platået like under sørsida av Ullstinden. Elise og Johanna brøytet mesteparten av veien opp dit, så jeg og Tim fikk slappe av! Dessverre var det bare vindpakket snø igjen, pudder fantes ikke bortsett fra i skogen. Fra platået gikk vi langs østsida av sørflanken, til tider var det kanskje litt for nært til skavlkanten, men vi tilpasset ruten etter at vi skjønte det..... Og så var vi på den vindfulle toppen. Stoppet ikke lenge her, bare lenge nok til å ta av skifeller, ta på hjelmer og knipse et bilde eller to av den alltid-fine utsikten.

Tim, Johanna og Elise på platået
Tim og Johanna på veien opp til toppen
Ikke så langt fra toppen
Mot Ringvassøya og Reinøya
Lyngen!
På tide med en ekstra jakke
Tim koser seg
Elise cruiser forbi

Pudderkjøring får vi ikke skryte av, men det var likevel god styresnø - ihvertfall god nok til å gjøre det en artig opplevelse. Det var skikkelig bra å kjøre på og ikke stoppe så mange ganger i dag! Tusen tusen takk for turen Tim, Johanna og Elise - det var nok en tur med litt for mye vind, men dere gjør det koselig likevel!