Skitur og overnatting på DNT`s Røyrivannskoia i Østmarka (10.02.2015)

Written by Geir74 (Geir Harald Lervik) GSM

Start point Hammer Bro
Endpoint Hammer Bro
Characteristic Cross-country skiing
Visits of other PBEs Røyrivannskoia (190m) 10.02.2015

Da var tiden inne for å ta seg et overnattings besøk til DNT`s Røyrivannskoia,som ligger rett utenfor grensen til Østmarkas natur-reservat,der hvor skogen står stor og gammel,sies det.
Kom meg av sted fra Hammer Bro rundt kl 13.00 og brukte ca 20-25 min inn til Losby Gård på ski.
Tok meg en kaffe på besøksgården,før ferden gikk videre innover mot Røyrivannskoia.
Flotte skiløyper over Mønevannet,Geita og Røyrivannet.
Ankom koia rundt kl 15.00.
Her hadde det nok ikke vært noen på et par dager,for det var skikkelig huskaldt.
Men etter et par timers spreng fyring,fikk jeg god temperatur i Koia,og var veldig glad for å ha hytta for meg selv.
Etter å ha laget meg middag,ble kvelden inntatt med både film,musikk og en god bok foran ovnen.
Kom meg i seng til kl 23.00.
Stod opp kl 06.00 neste morgen og fikk fyrt opp i ovnen,før jeg lagde meg kaffe og frokost.
Kom meg av sted kl 07.00 for en morgen skitur inn til Deliseterskoia over Nordre,Midtre og Søndre Krokvann.
Flott tur i skumringstimen.
Vel tilbake til Røyrivannskoia,ble det kaffe og mat,før det ble pakking og vask av hytta.
Returen gikk tilbake samme vei over Røyrivannet,via Geitesjøen til Geita,over Mønevannet og tilbake til Losby Gård,hvor kaffe ventet,før den siste biten tilbake til Hammer Bro stod på tur.
Ankom Hammer Bro ca kl 13.00 :-)

Fint føre innover Røyrivannet
Røyrivannskoia
Sjarmerende utedo ved Røyrivannskoia
Deilig å få opp temperaturen i Koia :-)