Gloppen: Haugsvarden (03.02.2015)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Kleivane (470m)
Endpoint Kleivane (470m)
Ascents Haugsvarden (862m) 03.02.2015

Tur med Vinjar i fjellpulken. Fra parkering Kleivane gikk jeg snarveien utenom skiløypene rett opp slik at man kommer inn på sporene lenger oppe. Litt tungt å dra pulken oppover de bratteste småkneikene i skogen. Måtte innimellom ut i fiskebein, ellers funka kortfellene utmerket! Var usikker på om løypene var trakket helt opp idag. Jommen var de ikke det! Brede flotte løyper, mannskapet må ha vært tidlig ute idag. Tydelig at det er et populært turmål for lokale. Møtte litt folk oppi, endel av de samme jeg så i romjula, litt festlig :-)

Flott skue på toppen utover nordfjorden og heimover! Tok av fellene på toppen og nøt det nydelig føret. Jeg fikk til og med satt noen ganske så elegante telemarksvinger nedover med fjellski og pulk bakom ;-) Avsluttet med morsom skogskjøring der jeg gikk opp, meget artig !!

Toppunktet med utsikt vestover
Toppunktet med utsikt østover mot Svinestranda
Herlig føre for telemark med fjellski og pulk