Tandbergfjellet (02.02.2015)

Written by FjellEggen (Jan Eggen) GSM

Start point Kiwi ved Aulifeltet (170m)
Ascents Tandbergfjellet (276m) 02.02.2015

Jeg har ikke rullator. Og forhåpentligvis blir det lenge til jeg må skaffe meg en også! Men dette var som flere har nevnt, en ekte rullatortopp. Hadde i utgangspunktet tenkt å ta Klovehøgda, men i å med at det ble litt sen avgang hjemmefra og at jeg måtte på jobb senest kl. 15, så ble det Tandbergfjellet istedenfor. Kjørte først Fv 170 gjennom Fetsund, før jeg tok til venstre ved Mork på Fv 251 (Morkvegen) Noe av det fineste med å samle på topper, rundt om kring i landet, er at man får muligheten til å kjøre på slike nydelige småveier, som bølger seg frem og tilbake i landskapet. Akkurat slik som denne Morkvegen gjorde! Videre fulgte man Fv 171 og Fv 253 mot Rånåsfoss. Parkerte ved Kiwi ved Aulifeltet. Gikk herfra for å få litt lengde, slik som flere har gjort før meg. Fortsatte gjennom hele byggefeltet og toppen lå ca 100 meter inn i skogen. Mast og ei lita hytte her. Samme vei tilbake.