Hesthøe i strålende januarsol (31.01.2015)

Written by Movegen22 GSM

Start point Kvanndalsvollen
Endpoint Kvanndalsvollen
Ascents Hesthøe (2,021m) 31.01.2015
Hesthøe Tvillingtopp (2,016m) 31.01.2015

Værmeldingen kunne fortelle om sol og nesten ingen vind. Vi startet hjemmefra litt over kl åtte, og kl ti labba vi i veg fra Kvandalsvoll i Bøverdalen. Vi gikk i opptråkka spor inn til Netosetrene, hvor vi begynte oppstigningen. Forholdsvis bratt, men sola som skinte i lia foran oss ga god motivasjon. Etter litt feilnavigering, var vi på stø kurs mot toppen. Vi gikk og gikk og kom aldri fram - det føltes i alle fall slik. Omsider var vi på toppen, som minnet mer om en haug enn om en K2 topp. Returen gikk forholdvis greit, men vi måtte på med fellene et par ganger. Litt før kl 17 var vi ved bilen igjen, sola var gått ned, og det var -18*. Vi hadde en fantastisk dag i fjellet - strålende sol og hvite vidder og topper så langt øyet rakk. Fikk med oss en vakker solnedgang over toppene på "andre sida".