FASESKNIPPEN + DUDDELIBU (29.01.2015)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point HØGDA PARKERING (153m)
Ascents Fasesknippen (697m) 29.01.2015
Visits of other PBEs Duddelibu (430m) 29.01.2015

Kjørte til Høgda Parkering i Selbu. Kjørte via Tømra og Selbustrand. Returen ble tatt via Mostadmark. Det koster 50 kr å parkere her, men det mangler kvitteringsblokk her. Det gjorde det også i 2005. Men hvis du ikke betaler koster det 500 kr ekstra, og ved gjentagelse borttauing. Målet var Fasesknippen på ski. Det er 5 km motbakke til toppen, med en fantastisk unnabakke tilbake. Gikk opp til toppen, tok bilde av fotballen på toppen. På tur ned møtte jeg to snøscootere fra Avinor. Jeg ser at Snilen har vært her 14 ganger, men jeg møtte ikke han. Jeg rente nedom Duddelibu men han var ikke her heller. Her nede ved Duddelibu har Televerket montert en telefonkiosk, så hvis det er problemer med mobilen, har man en mulighet her.

Bommen til Fasesknippen var åpen
Vennafjellet
Fotballen på toppen av Fasesknippen
Avinor på scootertur til Fasesknippen
Lokal Selbudialekt
En slitt postkasse ved Duddelibu
Hvis mobilen har dødd, er Televerket telefonkiosk løsningen

Så du fant veien til Duddelib

Written by Snilen 01.02.2015 17:39

Jeg kan kommentere at det som ser ut som en telefonkiosk er stedets dusj, også kalt Dusjelibu, vel plassert utenfor trammen på Baddelibu, som er stedets badstue. Jeg har tilbragt over et år av mitt liv på dette fantastiske stedet.

Duddelibu

Written by TERJES 08.02.2015 21:41

Jeg regnet faktisk med at telefonkiosken var ute av bruk, og at det var et nostalgisk minne fra en svunnen tid, men dette må vel være Norges mest originale dusj? Jeg er enig i at det er et fantastisk sted, med skiterreng på alle kanter. Det var vei til hyttene ovenfor, men Duddelibu ligger ensomt og veiløst til.