Hornindalsrokken (06.09.2014)  6

Written by myrlas (Lasse Myrhol)

Start point Hornindalssætra (406m)
Endpoint Hornindalssætra (1,526m)
Ascents Hornindalsrokken (1,527m) 06.09.2014

Hornindalsrokken var målet for en ordentlig tur denne nydelige lørdagen. I reisefølget var Christine, Marion, Kristian og André. Vi startet opp fra Hornindalssætra rundt klokka 10.

Ingen av oss hadde vært her før, så vi hadde lest oss opp på forhånd på rute. Like fullt bommet undertegnede på veivalget når vi kom opp til svabergene noe som medførte noen våte sko og et kjapt fall på popularitetsskalaen for undertegnede som var den som inisterte på rutevalget.

Etter hvert fant vi stien og etter den første bratte stigningen var det plankekjøring til toppen.

Og hvilken topp!

En helt utrolig utsikt på alle mulige måter. Fantastisk topp som gikk rett inn på min topp 5-liste. Der var bra folksomt denne dagen så vi møtte på ganske mye folk både på toppen og på vei ned igjen.

En tur som anbefales på det varmeste.